شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

راه حل دریافت نکردن پیامک های تبلیغاتی اعلام شد

زارعيان

شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴:۰۰


مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات با تاکید براینکه پیامک های تبلیغاتی نمی تواند آنچنان که گفته می شود شکایات مشترکان را در پی داشته باشد، گفت: میانگین ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترک کمتر از 2 پیامک در هفته است و این آمار نشان می دهد که تعداد این پیامک ها به میزانی نیست که باعث شکایت تعداد زیادی از مشترکان شود.

وایمکس نیوز - داوود زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه پیامک های تبلیغاتی پس از ساعت 12 شب ارسال نمی شود و به همین دلیل امکان دریافت آن در ساعات نیمه شب بسیار بعید به نظر می رسد، گفت: مگر آنکه موبایل مشترک مقصد خاموش بوده، یا در حالت پندینگ قرار گیرد و یا خارج از محدوده سرویس دهی باشد که پس از قار گرفتن در شرایط مساعد پیام به مشترک می رسد.
وی با تاکید براینکه مشترکان می توانند با درخواست دریافت نکردن پیامک تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند، افزود: اما باید توجه داشت که در صورتی که پیامک تبلیغاتی مشترکان بسته شود دیگر هیچگونه اخطار یا پیام اطلاع رسانی و یا پیام آموزشی دریافت نخواهند کرد.
زارعیان گفت: مشترکان درخواست خود را به 09990 ارایه دهند و کسانی می توانند این درخواست را داشته باشند که سیم کارت به نامشان باشد.
وی میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامک انبوه را بسیار کم عنوان کرد و در مورد نحوه اطلاع رسانی به مشترکان برای مسدود کردن این سرویس گفت: هیچ اپراتوری خدمات دهی خود را محدود نمی کند و زمانی می توان این کار را انجام داد که این سرویس دهی برای مشترک هزینه ای داشته باشد اما با وجودی که پیامک هایی که ارسال می شود برای مشترک هزینه ای در برندارد و نیز ضروری بوده و آسیب رسان نیست، به نظر نمی رسد که نگرانی در پی داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: محتوای پیامک های انبوه ارسالی در چارچوب و ضوابط خاصی است که طبق قرارداد با شرکت های پیمانکار اعلام شده و در غیر این صورت با آنها برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برخی CP های فرعی نسبت به پیامک های با محتوای غیرقانونی اقدام می کنند، افزود: شرکت ارتباطات سیار در چارچوب برخی قوانین فعالیت پیمانکاران را تعیین می کند به این معنی که همانند قوانین حوزه مطبوعات برای پیامک های انبوه قوانینی جاری است. در این راستا پیامک های ارسالی نباید مغایر با قوانین کشور باشد، تشویش اذهان عمومی در پی نداشته باشد و روحیه مصرف گرایی را ترویج ندهد و نگرانی و استرس برای مشترکان به همراه نداشته و با مسایل شرعی در تناقض نباشد.
زارعیان در مورد ورود مخابرات به عرصه پیامک های انبوه نیز گفت: تنها در مواردی خاص و برای برخی دستگاه های دولتی مخابرات نسبت به فروش شماره پیامک و سیستم های پیامک انبوه اقدام می کند و در غیر این صورت این شرکت های فعال در این بخش هستند که فعالیت می کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو